Adana’da kadınlar, deprem sonrası yaşadıklarını anlattı

Adana’da düzenlenen Dayanışma Buluşması’nda, depremden etkilenen bölgelerde faaliyet gösteren Adana ve Samandağ Kadın Yaşam Merkezleri bir araya geldi. Program kapsamında merkezlerden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşadıkları deneyimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. 

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Adana’da kadınlar, deprem sonrası yaşadıklarını anlattı

(ADANA)- Adana’da düzenlenen Dayanışma Buluşması’nda, depremden etkilenen bölgelerde faaliyet gösteren Adana ve Samandağ Kadın Yaşam Merkezleri bir araya geldi. Program kapsamında merkezlerden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşadıkları deneyimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. 

Adana Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Daire Başkanlığı, Kadın Koalisyonu, Kadına Özgürlük ve Eşitlik Derneği ile Sivil Toplum için Destek Vakfı iş birliğiyle düzenlenen “Dayanışma Buluşması” etkinliğinde, depremden etkilenen bölgelerde kadınların güçlenmesini, dayanışmasını ve sosyal yaşama katılımını desteklemek amacıyla çalışmalarını sürdüren Adana Kadın Yaşam Merkezi ile Samandağ Kadın Yaşam Merkezi üyeleri bir araya geldi. Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Salonu’nda düzenlenen etkinliğe, Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Güngör Geçer’in yanı sıra çok sayıda kadın, engelli birey, sivil toplum temsilcisi ve vatandaş katıldı.

Depremden doğrudan etkilenen illerde kurulan Kadın Yaşam Merkezleri; başta kadınlar, çocuklar, engelli bireyler ve eşitsiz koşullarda yaşayan gruplar olmak üzere birçok kişinin güvenli bir ortamda bir araya geldiği, hak temelli çalışmalar yürüttüğü ve dayanışma ağlarını güçlendirdiği mekanlar olarak faaliyetlerini sürdürüyor.

KADINLAR DENEYİMLERİNİ AKTARDI

Program kapsamında Adana Kadın Yaşam Merkezi’nden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşadıkları deneyimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. “İlham Veren Hikâyeler” başlıklı bölüm ilgiyle takip edildi. Ayrıca merkezlerin çalışmalarını yansıtan bir sergi de ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Programın önemli bölümlerinden birini ise Samandağ Kadın Yaşam Merkezi bünyesinde yürütülen “Engelli Bireyler ve Bakım Verenler: Sosyalleşme, Dayanışma ve Güçlenme Çalışmaları Projesi” kapsamında kurulan Nar Taneleri Engelli Korosu oluşturdu. Koro performansı, katılımcıların beğenisini topladı. Etkinlikte ayrıca, Samandağ Kadın Yaşam Merkezi Umudun Çiçekleri Engelli Halk Oyunları Grubu sahne aldı. 

DAYANIŞMA GÜCÜ

Etkinlikte, deprem sonrası iyileşme sürecinde kadınların, engelli bireylerin ve bakım verenlerin güçlenmesine yönelik çalışmaların görünürlüğünün artırılmasının önemi vurgulandı. Etkinliğe katılanlar, dayanışmanın iyileştirici gücüne dikkat çekerek benzer buluşmaların sürdürülmesi temennisinde bulundu.

Yorum Yap

Benzer Haberler
Ayvalık’ın su mirası gün yüzüne çıktı
Ayvalık’ın su mirası gün yüzüne çıktı
Bilecik Belediyesi Yaz Spor Okulları için kayıtlar başladı
Bilecik Belediyesi Yaz Spor Okulları için kayıtlar başladı
Zeytin Sahne’de unutulmaz film müzikleri yankılandı
Zeytin Sahne’de unutulmaz film müzikleri yankılandı
Osmangazi’de kadınların el emeği ürünleri sergiye çıktı
Osmangazi’de kadınların el emeği ürünleri sergiye çıktı
Konak’tan teknolojik adım: Ot biçme robotu sahada
Konak’tan teknolojik adım: Ot biçme robotu sahada
Buca’da Down sendromlu Muharrem’in çalışma azmi ilham oluyor
Buca’da Down sendromlu Muharrem’in çalışma azmi ilham oluyor
Haberin Gücü Sakarya Kalem
Sakarya Kalem

Sakarya Kalem, şehrin gündemini yakından takip ederek güncel ve güvenilir haberleri okuyucularına ulaştıran bir haber platformudur. Yerel gelişmelerden önemli duyurulara, sosyal yaşamdan ekonomik ve kültürel olaylara kadar Sakarya’ya dair merak edilen konuları tarafsız ve hızlı bir şekilde sunarak “Sakarya’nın Kalemi, Haberin Gücü” olmayı hedefler.

2026 Sakarya Kalem © Tüm hakları saklıdır. Sakarya Kalem